Behandlingen

Ditt första besök

Att komma till ro

För många patienter är det första besöket hos kiropraktorn förknippat med spänning och nervositet. Det är lätt att förstå: Du lider akut av smärta, kanske redan kroniskt, eller så störs du av ett annat långvarigt symptom (som domnande armar, yrsel, domningar, stickningar, tryck på ögonen, tandgnissling eller tinnitus) som begränsar din livsglädje. Och nu har du fattat beslutet att ta kontakt med en vårdgivare som du ännu inte personligen känner till i början av behandlingen. I många fall har du redan besökt ett antal terapeuter och läkare och tänker: Jag hoppas att jag äntligen kan få hjälp den här gången. Du längtar efter ett genombrott som återger dig livskvaliteten.

Vi rekommenderar att du är där 10 till 15 minuter före den planerade behandlingsstarten för att lugnt kunna komma till ro och ha tid för ett glas vatten eller te.

I behandlingsrummet

I behandlingsrummet har du och din kiropraktor nu 30 minuter på dig att ta reda på varifrån dina problem kommer och hur du kan få hjälp. En plan för de första stegen ger initiala riktlinjer för din personliga väg till läkning. Förutom den utförliga diskussionen och den grundliga undersökningen inkluderar det första besöket också en behandling.

Det är viktigt för oss att du verkligen förstår dina symtom och vet hur du från den punkten kan uppnå bättre hälsa, smärtlindring och rörlighet. För detta kommer din kiropraktor att skissa en plan för dig som ger dig en översikt över antalet nödvändiga behandlingar så att du har en uppfattning om när du kan förvänta dig en betydande förbättring. Dessutom kommer det att visas vilka ytterligare åtgärder som är lämpliga för att påskynda din läkning.

Kiropraktor Täby, Kiropraktor Danderyd, Kiropraktor Vallentuna, Kiropraktor Åkersberga, Kiropraktor Vaxholm