Fortsatt behandling: Främja hälsa

Efter den inledande undersökningen och behandlingen tar varje efterföljande session 20-30 minuter. Vi rekommenderar att du är där 5 minuter före din bokade tid så att du har lite tid för vila innan behandlingen.

Ett samtal är starten på varje behandling

Varje behandling inleds med en kort diskussion. Här vill din kiropraktor ta reda på hur din tillstånd har förändrats sedan den senaste behandlingen och vilka problem som för närvarande påverkar dig mest. Samtalet är en viktig del av behandlingen, eftersom många besvär har sitt ursprung i beteenden eller vanor i vårt dagliga liv.

Oavsett om du är känslig eller robust - vi hittar rätt behandlingsmetod för dig

Under behandlingen kombineras olika tekniker för att uppnå bästa möjliga och långvarigaste effekt för dig. Alla behandlingar anpassas till de kortsiktiga och långsiktiga mål som fastställdes vid ditt första besök. Oavsett vilka besvär du har - smärta, begränsad rörlighet, domningar, stickningar eller liknande - är vår första prioritet alltid att lindra symtomen och i bästa fall även att helt bota dem. Vi strävar också efter att åtgärda orsakerna till smärtan och ge dig ett oberoende och så bekymmersfritt liv som möjligt.

Många patienter upplever snabbt en förbättring

Efter varje behandling bedömer din kiropraktor din hälsotillstånd igen. Han eller hon undersöker hur dina symtom och din hållning har förändrats efter behandlingen. Beroende på hur din kropp har reagerat på behandlingen ger han eller hon dig även rekommendationer om hur du bör bete dig de närmaste timmarna och vad du kan göra för att undvika att dina problem återkommer i framtiden.

En förbättring av din rörlighet eller lindring av dina smärtor följer ofta redan direkt efter de första behandlingarna. Vilka specifika effekter du kan förvänta dig av behandlingen och hur snabbt de sannolikt kommer att uppträda för dig, diskuterar din kiropraktor med dig vid ditt första besök.

Kiropraktorbehandling Täby